KAVAN R-30SB Plus brushless ESC SBEC 30A
search
  • KAVAN R-30SB Plus brushless ESC SBEC 30A

KAVAN R-30SB Plus brushless ESC SBEC 30A

240,00 kr
Inkl. moms

Ny version av den grundläggande KAVAN ESC-serien med förbättrade programmeringsmöjligheter för modellflygplan. Kontinuerlig ström 30A, toppström 50A. Switchad UBEC 5V/5A. Ingångsspänning 3-4S LiPo. Vikt 33g. Mått 60x25x8mm.

Kvantitet
Finns i lager

Ny generation av programmerbara mikroprocessorer elektroniska hastighetsregulatorer KAVAN Plus för borstlösa sensorlösa motorer designade med de senaste framstegen från halvledarteknologierna som säkerställer hög prestanda; samtidigt som den är enkel att använda/användarvänlig. Plus line ESC:er kommer att fungera utmärkt i alla "Sunday flyer"/sportiga modellplan som drivs av borstlösa motorer som använder LiPo/Li-ion/LiFe såväl som NiCd/NiMH-batterier. ESC har en kraftfull switchad UBEC som säkerställer tillförlitlig strömförsörjning för din mottagare och servon. Det valfria KAVAN LED-programmeringskortet PRO (säljs separat; samma som för KAVAN PRO ESC-linjen) kommer att göra programmeringen av din ESC till en lek.

FUNKTIONER

  • ESC har en högpresterande 32-bitars mikroprocessor ARM M4 med en körfrekvens på upp till 96 MHz.
  • DEO (Driving Efficiency Optimization) Teknik som avsevärt förbättrar gasresponsen och köreffektiviteten och minskar arbetstemperaturen för ESC.
  • Lämplig för de flesta dedikerade borstlösa motorer för flygplansmodeller för 3-4S LiPo-batterier.
  • Kompatibel med NiCd, NiMH, LiPo, Li-ion, LiFe batterier
  • Kraftfull switchad UBEC-stabilisator 5,0 V upp till 5 A.
  • Justerbar timing för att matcha din motor perfekt.
  • Justerbart spänningsskydd med valbar avstängningstyp (mjuk avstängning/hård avstängning).
  • Uppstartslägen Normal/Mjuk/Mycket Mjuk för att matcha direktdrift och välväxlade kraftsystem
  • Startskydd förhindrar oavsiktlig start av motorn när den slås på.
  • Ett antal skyddsfunktioner: startskydd, ESC termiskt skydd, kondensator termiskt skydd, överbelastningsskydd, överströmsskydd, onormal inspänningsskydd, gasspjällssignalförlustskydd som bidrar till säkerhetsdrift.
  • Gasspjällskalibrering för att matcha din radiosignal.

PROGRAMMERINGSBARA FUNKTIONER

  • Bromstyp: Normal broms av, Normal broms på (3 bromskraftsnivåer kan väljas), Backbroms (framåt/bakåtkörningen väljs av en hjälpkanal med 2-lägesbrytare på din sändare, varvtalet styrs av gasspjället, Linjär backbroms (backvarven styrs av en proportionell kontroll som är tilldelad en hjälpkanal på din sändare)
  • Bromskraft: Bromskraft justerbar till 60%/90%/100% (endast normalt bromsläge).
  • Spänningsavstängningstyp: Mjuk avstängning: Efter att ha valt detta alternativ kommer ESC gradvis att minska uteffekten till 60 % av full effekt på 3 sekunder efter att lågspänningsskyddet har aktiverats. Hård avstängning: ESC kommer omedelbart att stänga av utgången.
  • LiPo-celler: ESC kommer automatiskt att beräkna antalet LiPo-celler du har anslutit enligt "3.7V/Cell"-regeln om "Auto Calc." är valt, eller så kan du ställa in detta alternativ manuellt.
  • Brytspänning: Om den är avstängd är lågspänningsskyddsfunktionen inaktiverad. Om på, kan skyddsspänningströskeln väljas till 2,8V/cell, 3,0V/cell eller 3,4V/cell.
  • Startläge: Detta används för att justera gasresponstiden för ESC-acceleration från 0 % till 100 %. Normal/Mjuk/Mycket Mjuk motsvarar cirka 200 ms/500 ms/800 ms respektive.
  • Timing: Justerbar till 5°/15°/25°.
  • Active Freewheeling (DEO): Denna post är justerbar mellan "Aktiverad" och "Inaktiverad", och den är aktiverad som standard. Med den aktiverad kan du få bättre gaslinjäritet eller jämnare gasrespons.
  • Sökläge: Efter att ha valt det här alternativet kommer ESC att köra motorsignalen när gasreglaget hålls på 0 % och fortsätter att göra det under den inställda tiden.

SKYDDSFUNKTIONER

  • Startskydd: ESC kommer att övervaka motorhastigheten under uppstartsprocessen. När hastigheten slutar öka eller hastighetsökningen inte är stabil kommer ESC att ta det som ett startfel. Vid den tiden, om gaspådraget är mindre än 15 %, kommer ESC att försöka starta om automatiskt; om den är större än 20 % måste du först flytta tillbaka gasspaken till bottenläget och sedan starta om ESC.
  • ESC Thermal Protection: ESC kommer gradvis att minska uteffekten till 60% men kommer inte att stänga av den när ESC-temperaturen går över 120°C (mjukt avstängningsläge)/ESC kommer att stänga av motorn (hård avstängning) läge).
  • Skydd för gasförlustsignal: När ESC upptäcker förlust av signal i över 0,25 sekunder, kommer den att stänga av utgången omedelbart. ESC kommer att återuppta motsvarande utgång efter att normala signaler har tagits emot.
  • Överbelastningsskydd: ESC kommer att stänga av strömmen/utgången eller automatiskt starta om sig själv när belastningen plötsligt ökar till ett mycket högt värde.
  • Lågspänningsskydd: När batterispänningen är lägre än brytspänningen som ställts in av ESC, kommer ESC att utlösa lågspänningsskyddet. Om batterispänningen är inställd på mjuk avstängning kommer batterispänningen att reduceras till maximalt 60 % av full effekt. När den är inställd på hård avstängning bryts utgången omedelbart.
  • Onormal inspänningsskydd: När batterispänningen inte ligger inom det inspänningsområde som stöds av ESC, kommer ESC att utlösa skyddet för onormal inspänning, ESC kommer att driva motorn för att larma.

Tips: Slå på ESC för första gången: Utför kalibreringen av gasreglaget enligt instruktionerna i manualen. Först då kan du använda ESC normalt eller så kan du ställa in de programmerbara parametrarna med din sändare eller KAVAN LED-programmeringskortet PRO.

Används för Flygplan

Typ AC

Konstant ström [A] 30

Max. toppström [A] 50

NiXX-celler 8 - 12

LiXX-celler 3 - 4

BEC-spänning [V] 5

BEC-ström [A] 5

Längd [mm] 60

Bredd [mm] 25

Höjd [mm] 8

Vikt [g] 33

Kontrollera Enkel

Broms Ja

Sensorn matar in Nej

Programmerbar Ja

KAV32.42022
1 Produkt