• Slut i Lager
KAVAN PRO-20SB brushless ESC 20A
search
  • KAVAN PRO-20SB brushless ESC 20A

KAVAN PRO-20SB brushless ESC 20A

240,00 kr
Inkl. moms
Kvantitet
Slut i Lager

Programmerbar mikroprocessor ESC för borstlösa, sensorlösa AC-motorer ("borstlösa, sensorlösa") för hobby- och sportflygplansmodeller med LiPo/Li-ion/LiFe batteriströmförsörjning. Den använder avancerad optimerad styrteknik för att avsevärt förbättra gasrespons och effektstegskontrolleffektivitet. ESC-designen tar hänsyn till den höga långtidslastkapacitet och hållbarhet som krävs i modeller med ett större antal servon. ESC:erna är utrustade med en kraftfull omkopplings-BEC med valbar utspänning för att ge ström till mottagaren och servon från drivbatteriet. Ett speciellt KAVAN PRO LED-programmeringskort, som levereras separat, används för enkel ESC-installation.

BESKRIVNING OCH FUNKTIONER AV ESC

  • ESC har en högpresterande 32-bitars ARM M4-mikroprocessor med en klockfrekvens på upp till 72 MHz; den är kompatibel med de flesta borstlösa motorer.
  • Lämplig för de allra flesta borstlösa flygplansmotorer som drivs av 2-4S LiPo/Li-ion/LiFe-batterier.
  • Speciell kraftstabilisator för mikroprocessor för hög störningsimmunitet och minskad risk för förlust av kontroll.
  • Optimerad styrteknik förbättrar avsevärt gasrespons och effektstegsstyrningseffektivitet och sänker ESC-temperaturen.
  • Kraftfull koppling BEC med utspänning 5,2 V och lastkapacitet på 2,5 A kontinuerligt och 4 A topp. BEC:n är frikopplad från de andra regulatorkretsarna, den kan bibehålla korrekt funktion även om regulatorns strömkorts MOSFET-transistorer brinner ut.
  • Normal/Mjuk/Mycket Mjuk startlägen är lämpliga för normala propellerflygplan och modeller med EDF.
  • Enkel programmering och inställning med hjälp av sändaren eller KAVAN PRO LED-programmeringskortet.
  • En speciell programmeringskabel för att ansluta ESC till LED-programmeringskortet tillåter användaren att programmera ESC när som helst och var som helst (se KAVAN PRO LED-programmeringskortets manual för detaljer).
  • Normal/Proportionell/Reverserande bromslägen (särskilt reverseringsläge) kan effektivt förkorta räckvidden efter landning.
  • Ett antal skyddsfunktioner: startskydd, termiskt skydd av ESC, termiskt skydd av kondensatorerna, överbelastningsskydd, överströmsskydd, onormalt spänningsskydd och skydd för styrsignalförlust förlänger effektivt livslängden för ESC.
  • Kalibrera gasreglaget för att perfekt matcha styrsignalen från din RC-sats.

PROGRAMMERINGSBARA FUNKTIONER

    • Bromstyp Broms av, normal broms (med bromsintensitet justerbar i 7 nivåer), proportionell broms (styrd av gasreglaget: 0-20% av gasreglagets nedböjning motsvarar 100-0% broms, 20-100% av reglagets nedböjning motsvarar till 0-100 % gaspådrag), reversering (gör det möjligt att slå på reverseringen av motorn som körs av en annan kanal med en omkopplare).
    • Bromskraft: Bromsintensiteten är justerbar från nivå 1 till nivå 7 för "normal broms"-läge.
    • Cutoff-typ: Soft Cutoff: ESC kommer gradvis att minska effekten till 50 % av full effekt inom 3 sekunder efter att spänningsskyddet har aktiverats. Hard Cutoff.
    • Antal LiPo-celler: Vi rekommenderar inställning manuellt
    • för 100 % pålitlig spänningsskyddsfunktion. ESC kommer automatiskt att beräkna antalet celler i det anslutna batteriet enligt regeln "3,7 V per cell" om du väljer automatisk detektering.
    • Cutoff Voltage: Tröskelnivån för spänningsskyddet är justerbar från 2,8 till 3,8 V/cell; skyddet kan också stängas av helt.
    • BEC-spänning: BEC-spänningen är justerbar till 5,2 V, 6,0 V eller 7,4 V.
    • Startläge: Normal start (omedelbar start), Mjuk start (med långsam start för motorer med stora propellrar, växellåda eller mindre EDF), Mycket mjuk start (med mycket långsam start för motorer med stor propellrar, växellåda eller EDF från 90 mm).
    • Timing: Justerbar från 0-30°.
    • Motorriktning: CW/CCW
    • DEO Freewheeling: Denna funktion kan slås på eller av; det kan ge bättre linjäritet eller mjukare gasrespons.

SKYDDSFUNKTIONER HOS ESC

      • Startskydd ESC mäter motorns varvtal under uppstart. Om hastigheten slutar öka eller ökningen inte är stabil, utvärderar ESC detta som en felaktig uppstart. Om gasen är mindre än 15 % vid denna tidpunkt, kommer ESC automatiskt att försöka starta om motorn; om gasen är på mer än 15 % måste du dra gasreglaget hela vägen ner för att starta om motorn.
      • Termiskt skydd för ESC: Motorn "stoppar" om ESC-temperaturen överstiger 110°C, vilket indikerar att termiskt skydd har aktiverats. Om gasreglaget dras tillbaka under 60 % vid den punkten, kommer "stamningen" att försvinna och ESC kommer att leverera kraft som är lämplig för gasläget. Om du flyttar gasreglaget över 60 % kommer "stamningen" att dyka upp igen. Temperaturen på ESC får inte överstiga 70°C när den slås på, annars kan motorn inte startas.
      • Skydd mot signalförlust ESC kommer omedelbart att stänga av motorn om signalen är frånvarande under 0,25 s för att förhindra ännu mer skada och risker från en snabbt roterande rotor eller propeller. När en normal signal väl har tagits emot återupptar ESC normal drift.
      • Överbelastningsskydd ESC stänger av motorn eller startar om automatiskt när dess belastning plötsligt ökar till ett mycket högt värde.
      • Överströmsskydd: ESC stänger omedelbart av motorn om toppströmsdraget överskrider det maximalt tillåtna värdet; den återgår sedan till normal drift. Om strömförbrukningen fortfarande överstiger det maximalt tillåtna värdet stängs motorn av helt.

Tips: När regulatorn slås på första gången, kalibrera först gasreglaget enligt instruktionerna. Först då kan ESC användas och andra parametrar ställas in med sändaren eller KAVAN PRO LED-programmeringskortet.

Användning: Flygplan,helikopter; Typ: borstlös ; Aktuell kurs [A]: 20 ; Max. toppström [A]: 30 ; LiXX-celler: 2-4; BEC Spänning [V]: 5,2 ; BEC-ström [A]: 2,5 ; Längd [mm]: 25 ; Bredd [mm]: 15 ; Höjd [mm]: 5 ; Vikt [g]: 13 ; Reglertyp: enkelriktad ; Brzda: Ja; Sensoringång: Nej ; Programmerbar: Ja

KAV32.31005